Domena je spletni naslov strani, torej zapis, ki se nahaja v naslovni vrstici oziroma URL vrstici spletnega brskalnika. Uporabniku pokaže, na kateri spletni strani se nahaja, prav tako pa ga lahko shrani med zaznamke, da bo naslov v nadaljevanju enostavneje našel in ponovno uporabil. Naslov strani se prične z oznako spletnega protokola http/https, ki določa, kako so sporočila formatirana in posredovana. Nadaljuje se lahko z oznako za svetovni splet, torej www, ni pa nujno. Sledi ime spletne strani, ki ga ob registraciji domene izberemo sami, nato pa še domenska končnica.

Ime spletne strani izberemo glede na njeno vsebino, glede na blagovno znamko ali ime podjetja/osebe, ki jo predstavlja. Pri tem ni nujno, da smo povsem stvarni, saj se lahko odločimo tudi za fantazijska ali druga imena. Pomembno je le, da gredo dobro v uho in si jih uporabniki čim bolje zapomnijo.

Pri izbiri domenske končnice pa se lahko odločamo med generičnimi, na primer .com, .net ali .org, pri ciljni skupini iz posamezne države izberemo nacionalno končnico, kot je za Slovenijo .si, ali pa se odločimo za tako imenovano tematsko končnico, ki izraža naravo in vsebino strani, na primer .party.

Zakaj velja registrirati lastno domeno?

Dejali smo, da je domena naslov strani. Dokler za objavljene vsebine ne uporabljamo svoje, je tako, kot bi uporabnikom naročili, da nam razglednico pošljejo na naslov nekoga drugega, pri tem pa v oklepaju zapišejo, da je ta pravzaprav za Janeza, ki živi na njihovem naslovu. Če se odločimo za lastno domeno, pa je razglednica poslana neposredno Janezu, na njegov lastni naslov.

Tisti, ki imajo s spletom resne namene, se prav zaradi tega že v začetku odločijo za registracijo lastne domene. Nenazadnje je registracija domene tudi precej poceni – v akciji dobite domeno .si ali .com tudi za manj kot deset evrov, nekatere tematske domene pa stanejo le nekaj evrov. Registracija seveda velja za eno leto, nato je potrebno podaljšanje domene.

Predvsem med začetniki na spletu, ki sprva ne objavljajo veliko, pa je pogosta odločitev, da domene ne bodo registrirali. Tako svoje spletne vsebine objavljajo pri ponudnikih, kjer so zgolj gostje in naslov njihovih vsebin se glasi na primer janez-novak.blogspot.com.

Zavoljo prihranka nekaj evrov se to ne izplača. Nad svojo spletno stranjo s tem namreč nimate popolnega nadzora, stran ni vaša in deluje po pravilih ponudnika, z oglasi na njej ne morete zaslužiti, prav tako pa so možni mnogi drugi zapleti. Zgodilo se je že, da se je ponudnik odločil ukiniti storitev, avtorji pa so tako čez noč ostali brez svojih vsebin. To se ne dogaja zgolj pri »nezanesljivih majhnih« ponudnikih, temveč tudi pri večjih. Tako se je na primer tudi Google odločil ukiniti storitev Picasa, kjer so množice nekoč shranjevale in delile svoje fotografije. Dober primer je tudi blog.com, kjer so si uporabniki lahko ustvarili svoj blog, storitev pa že več mesecev ni aktivna.

Kje registrirati domeno?

Eden najbolj množičnih ponudnikov je GoDaddy, kjer so lastniki spletnih strani nekoč našli dobre ponudbe in bili prepričani, da je bolje, če je domena registrirana v tujini. Vendar pa vemo, da je takšno mnenje napačno. Predvsem zato, ker tujina ne nudi primerne podpore. Če imate težave, vam rešitve ne bodo na voljo v slovenskem jeziku, prav tako jih ne morete enostavno poklicati po telefonu.

Najbolje je torej domeno registrirati doma, na primer pri velikem ponudniku NEOSERV.si, kjer so mnoge domene v odličnih akcijah, kjer boste imeli odlično strokovno podporo, prav tako pa vam bodo ponudili tudi ugodno in bliskovito hitro spletno gostovanje. S končnicami ne bo težav, saj jih nudijo preko 400, torej se lahko odločite za zares posebno in zanimivo domeno.

Kako registrirati domeno?

Najtežji del je izbira imena. Glavni del domene naj bo zanimiv in izviren, njegova dolžina naj ne bo več kot 12 znakov, pri tem pa se izogibajte šumnikom in pomišljajem. Z domenskim imenom ne smete kršiti avtorskih pravic (na primer uporabiti ime druge blagovne znamke).

Ime naj se nanaša na vaše podjetje, vašo znamko, je povezano z vašo dejavnostjo ali vsebinami, lahko pa je tudi na videz nepovezano – če pričakujete, da se bo prijelo in v prihodnje postalo prepoznavno. Nič ni na primer narobe, če vaša stran nosi domeno superhrosc.si ali kranjskijanez.si, vi pa pišete o IT ali o slovenskem turizmu in kulinariki. Obe imeni gresta namreč dobro v uho in kmalu bodo vsi vedeli, kaj predstavljata.

Nato je treba izbrati še domensko končnico. Ali bo nacionalna, generična ali tematska, je odvisno od vaših želja, od ciljne skupine, prav tako pa tudi od razpoložljivosti domene.

Ko ste glavni del opravili, se z izbrano domeno obrnite na registrarja – in hitro boste lahko vsebine objavljali na povsem svoji domeni.

Zakaj, kje in kako registrirati domeno?
5 (100%) 2 votes