Ste z registracijo domene že opravili? Ste zakupili prostor na strežniku pri ponudniku gostovanja in postavili spletno stran? Morda spletno trgovino, s katero želite ustvarjati dobiček ali od nje celo živeti? Verjamemo, da so pričakovanja visoka, vendar je pot do uspeha največkrat trnova, morate pa se tudi zavedati, da velikemu številu spletnih trgovin ne uspe. Pri celotni zgodbi je še najlažja registracija domene, pa še ta zna biti včasih vse prej kot enostavna. V nadaljevanju si preberite, kaj lahko storite, da bo vaša spletna trgovina izstopala v množici in kot taka dosegala dobre rezultate.

Optimizacija spletne trgovine

Po registraciji domene in še pred postavljanjem same spletne trgovine morate dobro premisliti, kako se boste zadeve lotili, in vse temeljito načrtovati. Katero grafično predlogo boste izbrali oz. kakšen bo izgled spletišča, katere kategorije in podkategorije boste kreirali, katere izdelke boste umestili v posamezne (pod)kategorije, kje boste dobili slike za vse izdelke, boste imeli tudi blog ipd. Cilj optimizacije spletne trgovine je, da jo obiskovalci najdejo po naravni poti prek vpisovanja ključnih besed v spletne iskalnike. Predvsem imamo v mislih Googlov iskalnik, saj ga uporablja daleč največji delež spletnih uporabnikov.

Da boste na spletu kar najbolje vidni, vam predlagamo naslednje:

1. Poskrbite za unikatne opise izdelkov. Če ima več izdelkov enak opis (npr. da se pri izdelkih spreminjajo le barve, ostale lastnosti pa so enake in je zaradi tega težko napisati več unikatnih opisov), uporabite canonical oznake, ki bodo Googlu dale vedeti, da gre za podvojene opise ter da je eden izmed njih glavni.

2. V opisih uporabljajte ključne besede, ki jih ljudje vpisujejo v Googlov iskalnik, če želijo najti produkt, kot ga prodajate v svoji spletni trgovini. Ne pozabite ključne besede zajeti tudi v imenu izdelka, meta naslovu ter meta opisu.

3. Uporabite Google Rich Snippets – to so strukturirani meta podatki, ki spletnim pajkom dajo vedeti več o lastnostih izdelkov. Prav tako uporabite tudi Open Graph (OG:) meta oznake, ki v prvi vrsti omogočajo povezavo med socialnimi omrežji (predvsem FB) in spletno stranjo.

4. Slike shranite tako, da bodo zavzele čim manj prostora. Pri tem pazite na samo kakovost, saj so slike zelo pomembne in nikakor ne objavljajte nizko kakovostnih slik. Prav tako slike opremite z alt in title oznakami. Uporabite čim več slik, saj pripomorejo k boljšim uvrstitvam.

5. Ko boste uredili elemente optimizacije direktno v spletni trgovini, se osredotočite še na pridobivanje kakovostnih povratnih povezav – torej povezav z drugih spletišč na vaše. Prioriteta naj bo pridobivanje relevantnih povezav z avtoritativnih spletnih strani.

Več o optimizaciji spletne trgovine in pospeševanju prodaje si lahko preberete tukaj.

Oglaševanje spletne trgovine

Če optimizacijo spletne trgovine lahko opravite ‘brezplačno’, pa bo za oglaševanje seveda potrebno plačati. No, tudi pri optimizaciji smo brezplačno postavili v narekovaje, saj boste za nekatere prilagoditve najverjetneje morali najeti strokovnjaka. Oglaševanja spletne trgovine se lotite premišljeno, vse rezultate oglaševalskih kapmanj pa dobro spremljajte.

Priporočamo vam, da uporabite naslednji dve oglaševalski platformi:

1. Google AdWords

Gre za daleč največjo platformo, ki se deli na dva dela. Oglašujete namreč lahko direktno v spletnem iskalniku Google – vaši oglasi se torej prikazujejo spletnim uporabnikom, ko v iskalno polje vpišejo določene iskalne fraze. Od tega, koliko ste za prikazovanje oglasa pripravljeni odšteti, je odvisna tudi lokacija, kje točno se bo uporabnikom prikazoval vaš oglas. Lokacija je odvisna tudi od nekaterih drugih dejavnikov (npr. v kakšni meri je oglas povezan z vsebino vaše ciljne strani). Poleg direktnega oglaševanja v spletnem iskalniku pa lahko prek platforme Google AdWords oglašujete tudi na spletnih stranih drugih lastnikov, ki so prijavljeni v ta sistem. Pripravite lahko tako tekstovne kot slikovne ali video oglase. Brez testiranja ne boste vedeli, kateri se obnesejo najbolje, zato lahko rečemo samo: testirajte, testirajte in še enkrat testirajte.

2. Facebook

Priporočamo vam, da se naučite tudi oglaševanja na Facebooku. Tudi v tem primeru boste v začetku najverjetneje ustvarjali izgubo, toda na dolgi rok vam poznavanje oglaševalskega sistema Facebook lahko prinese zavidanja vredne dobičke. Morda boste svoje znanje lahko ponudili celo drugim, ki bodo za dobrega oglaševalca pripravljeni odšteti lepe denarce. Facebook ima sistem oglaševanja zelo dobro razvit, saj vam omogoča najrazličnejše vrste oglaševanja. Oglašujete lahko svojo stran na Facebooku, posamezno objavo, sliko, video itd. Zelo natančno lahko tudi targetirate, komu naj se prikazujejo vaši oglasi. Zopet boste morali skozi veliko testov, da boste odkrili, kako znižati ceno za klik (oz. za drugo akcijo), kako targetirati prave uporabnike in kako za manj oglaševalskega denarja prodati več.

Več o oglaševanju spletne trgovine in pospeševanju prodaje si lahko preberete tukaj.