23. oktobra 2013 so se pojavile prve štiri »novejše« domenske končnice: ena kitajska, ena arabska in dve ruski. Kmalu zatem, 6. novembra 2013, se je tem pridružilo še devet drugih, tokrat v nam dobro znani latinici. Danes je izmed omenjenih devetih najbolj priljubljena domenska končnica .GURU, ki po podatkih DOMAINTOOLS šteje nekaj manj kot 62.000 registracij. V primerjavi z domeno .COM, ki se ponaša s kar 130 milijoni registracij, je to vsekakor izjemno malo. Razlogi za to so različni. Med glavna dva zagotovo spadata naslednja:

  1. Domena .COM obstaja že od daljnega leta 1985, medtem ko je .GURU prisotna šele od konca leta 2013. Povsem logično torej je, da je končnica .COM mnogo bolj prepoznavna. Vajeni so jo uporabniki prek celega sveta, medtem ko za končnico .GURU kaj takšnega še ne moremo trditi.
  2. Domenska končnica .COM je primerna za vse vrste spletnih strani. Zanjo se odločajo tako posamezniki kot podjetja, pa tudi razna društva, klubi in dobrodelne organizacije. Na drugi strani pa imamo domeno .GURU, ki spada med tako imenovane tematske domene. Teh je danes že več kot 1.300, vsaka pa je namenjena svoji dejavnosti oziroma interesni skupini. Domenska končnica .GURU je tako primerna le za mojstre na svojih področjih.

Guru - strokovnjak na svojem področju

Poleg predstavljenih razlogov pa obstaja še en, zakaj tematske domene še vedno niso tako priljubljene, kot bi morda lahko bile. Težava je namreč v tem, da marsikoga skrbi, ali bo njegova spletna stran v iskalniku Google morda uvrščena nižje, če registrira tematsko domeno, ne pa katero izmed generičnih (.COM, .NET, …) ali nacionalnih (.SI, .DE, .HR, …).

Je strah pred nižjimi pozicijami v Googlu upravičen?

Strah je odveč. Razlog za to, da med brskanjem po spletu le redko naletimo na katero izmed tematskih domen, je v njihovi starosti. Kot že ugotovljeno, jih je, relativno gledano, zaenkrat še zelo malo, poleg tega pa je starost domene tudi eden izmed kriterijev za razvrščanje domen v iskalniku Google. Starejša kot je domena, večji potencial za višjo uvrstitev ima.

Google sicer starejše in novejše domene obravnava enako. To je zapisano tudi na njihovem uradnem blogu za spletne administratorje. Če se vam torej določena tematska domena zelo dopade, ni prav nobenega razloga, da je ne bi registrirali. Pravzaprav velja nasprotno. S tematsko domeno se boste takoj ločili od konkurence, pa tudi za namene »brandinga« bo zagotovo lažje z atraktivno domensko končnico. Seznam tematskih domen si lahko ogledate na spletni strani registrarja NEOSERV.si.

Ker je Googlove trditve običajno potrebno jemati nekoliko z rezervo, smo poiskali še primer, ki dokazuje, kar so zapisali na svojem blogu. Predstavljen primer je vezan na ključno besedo »SEO agency«, ki ima po podatkih Googlovega orodja Keyword Planner 12.100 iskanj na mesec. Cena za klik se giblje okoli visokih 14 €, kar pomeni, da gre za zelo kompetitivno ključno besedo.

Keyword Planner

Eno izmed bolj popularnih tematskih domen predstavlja končnica .AGENCY. Optimizacijo spletnih strani, ki se ukvarja z izboljševanjem uvrstitev v spletnih iskalnikih, pa označujemo s kratico SEO (ang. Search Engine Optimization). Preverili smo, kako visoko je za ključno besedo »SEO agency« uvrščena domena seo.agency. Našli smo jo na 12. mestu.

Glede na to, da gre za precej svežo domeno, je rezultat naravnost impresiven. Več kot očitno je, da se tudi s tematskimi domenami da pridobiti vidnost v iskalniku Google.

Ali se novejše domene v iskalniku Google uvrščajo nižje?
5 (100%) 2 votes