Čeprav je naša spletna stran v osnovi namenjena predstavitvi registracije domene, pa moramo nekoliko bolj podrobno pogledati tudi spletno gostovanje, saj sta storitvi med seboj tesno povezani. Kdor hoče imeti svojo spletno stran, bo moral tako registrirati domeno kot zakupiti gostovanje. V večini primerov lahko to stori pri istem podjetju, vendar pa je včasih bolj smiselno, da je domena registrirana nekje, gostovanje pa zakupljeno drugje.

Najem prostora na strežniku

Spletno gostovanje bi z drugimi besedami lahko opisali kot zakup oziroma najem prostora na strežniku, na katerem gostuje naša spletna stran. Pravzaprav ni nujno, da gre za gostovanje spletne strani, lahko gre tudi za gostovanje aplikacije, elektronske pošte ali morda kaj drugega.

Ena izmed osnovnih odločitev, ki jo moramo sprejeti, je torej ta, koliko spletnega prostora bomo zakupili. Pri tem moramo upoštevati, da sama spletna stran sicer ne zasede veliko, nasprotno pa to velja za slike in še posebej za video vsebine, ki lahko zasedejo tudi več 100 MB ali celo več GB prostora. In če bomo imeli spletno pošto shranjeno na strežniku, moramo upoštevati tudi to. Neredko se namreč zgodi, da se naročniku spletnega gostovanja prostor na strežniku zapolni prav zaradi elektronske pošte.

Pri nekaterih ponudnikih gostovanja boste opazili, da vam ponujajo neomejeno prostora. Če logično pomislite, to ni možno, saj je vsak prostor omejen. In če se boste lotili branja pogojev uporabe, boste videli, da imamo prav. V primeru, da boste zasedli zelo veliko prostora (mnogo več kot povprečna stranka), vas bodo prijazno ali malo manj prijazno opomnili, da tako ne bo šlo več.

Oblike spletnega gostovanja

Najbolj razširjeno je deljeno gostovanje. V tem primeru gre za delitev strežnika med več uporabnikov, vendar pa danes strežniki omogočajo takšne nastavitve, da en uporabnik ne moti drugega. To večinoma drži, še vseeno pa včasih pride do preobremenitve strežnika, kar se lahko pozna na vseh spletnih straneh, ki gostujejo na tem strežniku. Ker gre za najpogostejšo in najbolj osnovno obliko storitve, je deljeno gostovanje tudi daleč najcenejše.

Precej razširjeno je tudi VPS gostovanje, vendar pa se zanj večinoma odločajo srednja in večja podjetja ter naprednejši spletni uporabniki, ki znajo strežnik prilagoditi svojim potrebam. Pri VPS gostovanju gre za to, da naročnik v upravljanje dobi del fizičnega strežnika, na katerega si lahko namesti poljubno programsko opremo. Podobno velja tudi za namensko gostovanje, ki je cenovno še dražje od VPS gostovanja – pri tej storitvi naročnik dobi v upravljanje celoten strežnik, se pa za namenski strežnik največkrat odločajo večja podjetja in najzahtevnejši spletni uporabniki (npr. za gostovanje zelo obiskanega portala ali posebne aplikacije).

Poznamo tudi reseller gostovanje – v tem primeru gre za možnost nadaljnje prodaje. To pomeni, da stranka, ki je naročila gostovanje, lahko le-to prodaja dalje in na ta način ustvarja zaslužek. Končne cene namreč določa sama.

Ponudniki spletnega gostovanja

Izbira ponudnika spletnega gostovanja je največkrat precej težja od izbire ponudnika domen. Zakaj? Domena je le domena – spletni naslov, na katerem se nahaja spletno mesto. Pri izbiri registrarja naročniki večinoma gledajo le na ceno, kar je povsem razumljivo. Pri spletnem gostovanju pa je precej drugače, saj nikakor ne smemo gledati le na ceno, temveč predvsem na kakovost – na odzivnost strežnika, njegovo lokacijo, lastnosti paketa gostovanja in tehnično podporo uporabnikom.

Predvsem odzivnost strežnika in uporabniška podpora sta izjemno pomembna dejavnika, saj hitrost vpliva na vedenje obiskovalcev na spletni strani (hitre spletne trgovine dosegajo večjo prodajo od počasnih), tehnična podpora pa nam pomaga, ko naletimo na težavo. V večini primerov je zelo pomembno, da je težava odpravljena kar se da hitro.

Lastnosti spletnega gostovanja

Glavno lastnost spletnega gostovanja smo že predstavili – velikost zakupljenega prostora na spletu. Velika večina ponudnikov gostovanja ima že pripravljene pakete, ki jih določajo tudi druge lastnosti – mesečni prenos podatkov, število gostujočih domen, e-poštnih predalov, FTP računov, podatkovnih baz itd.

Kar se tiče drugih lastnosti, bodite pozorni predvsem na število gostujočih domen – ta podatek vam pove, koliko spletnih strani boste lahko gostovali na izbranem paketu. Prav tako se prepričajte, da omejitev mesečnega prenosa podatkov ne bo vplivala na delovanje vašega spletišča. In pa še ena zelo pomembna stvar – paket gostovanja naj ima možnost izdelave vsaj ene podatkovne baze, saj bo vaša spletna stran po vsej verjetnosti to zahtevala (v nasprotnem primeru ne bo delovala).

Dodatno lastnost spletnega gostovanja, ki pogosto ostane spregledana, predstavlja nadzorna plošča. Ko zakupite spletno gostovanje, lahko v upravljanje dobite nadzorno ploščo, kjer urejate vse v povezavi z domenami in strežnikom. Prek nadzorne plošče dodajate nove domene, ustvarjate elektronske predale, dostopate do datotek na strežniku, kreirate podatkovne baze, pregledujete statistiko obiska spletne strani itd. Priporočamo vam, da izberete ponudnika gostovanja, ki uporablja nadzorno ploščo cPanel, saj je daleč najbolj izpopolnjena, predvsem pa zelo intuitivna in kot taka enostavna za uporabo.