Ko je govora o dejavnikih, ki vplivajo na posel, izbira domene brez dvoma predstavlja eno izmed pomembnejših odločitev. Ime domene karakterizira podjetje in z njim ostane zelo dolgo – običajno kar do takrat, ko podjetje preneha obstajati.

V večini primerov se domeno izbira hkrati ob ustanovitvi podjetja. Tako je tudi zagotovo najbolje, saj imate v primeru, da se domensko ime ujema z imenom podjetja, veliko več možnosti za uspeh. Obiskovalci si bodo na ta način vašo domeno najhitreje zapomnili, obenem pa bo vaša blagovna znamka delovala enotno in povezano.

Domena naj bo preprosta

Najboljše domene so tiste, ki so povsem preproste. Izogibajte se več kot dvema besedama v imenu domene, pazite pa tudi na izbiro ustrezne domenske končnice. Naj vam predstavimo nekaj priporočil, ki jih velja upoštevati:

  • Pomišljaji. Le malo ljudi si bo zapomnilo, ali je v vaši domeni prisoten pomišljaj ali ne. Priporočamo vam, da se pomišljajev, če se le da, izogibate. Splošnega pravila sicer ni, potrebno je upoštevati »zdravo kmečko pamet«.
  • Številke. Kot prvo se morate zavedati, da imajo mnoge nezaupanja vredne strani v imenu domene prisotne številke. To je prvi znak, da se velja številkam izogibati. Nekateri jih sicer uporabljajo za to, da s številko nadomestijo besedo, npr. top10.com. V takšnem primeru je uporaba mnogo bolj upravičena.
  • Domenske končnice. Če ciljate na ZDA ali globalno, bo daleč najboljša izbira domene .com. V kolikor pa želite s svojo spletno stranjo doseči prebivalce točno določene države, izberite ustrezno nacionalno domeno. Kot verjetno veste, obstajajo tudi mnoge kreativne končnice, kot so .flowers, .rocks, .online, .business, .info in podobne. Večinoma so neuporabne, obstajajo pa tudi takšne, ki jih je možno kombinirati z imenom domene – na primer youtu.be in zavrti.me. Če imate odlično idejo, jo vsekakor realizirajte.
  • Kratice. Čeprav so dve- ali tričrkovne domene izjemno priljubljene (večina jih je že zdavnaj zasedenih), vam njihovo uporabo odsvetujemo. Marsikdo si kratic namreč ne bo zapomnil, pa tudi samo ime domene ne bo izgledalo najlepše.
  • Nejasne ali dvoumne besede. Izogibajte se slengovskih besed, saj jih vsi ne razumejo. Izogibajte se tudi narečnim besedam, ker njihovega pomena prav tako ne bodo razumeli vsi. Pri izbiri domene pazite tudi na to, da ime domene ne bo dvoumno. Obstajajo namreč tudi takšne ponesrečene izbire (izmišljen primer: napostelji.si).

Domena naj bo relevantna

Omenili smo že, da je najboljša izbira takšne domene, ki ima enako ime kot podjetje, in da je torej domeno pametno izbrati ob ustanovitvi podjetja. Takrat je smotrno razmišljati o relevantnosti imena, ki bo ciljni publiki takoj dalo vedeti, s čim se podjetje primarno ukvarja.

Domene, ki vsebujejo ime blagovne znamke, vendar je ta povsem brez pomena, imajo veliko več možnosti, da bodo ostale pozabljene. Enako velja tudi za domene, ki v svojem imenu vključujejo le dejavnost (primer: carcleaning.com). Pri slednjih se pojavlja tudi težava zasedenosti domen. Večina takšnih je namreč že registriranih, lastijo pa si jih v glavnem večji registrarji, ki jih interesentom ponujajo za nerealno visoke cene.

Dobro izbiro domene predstavlja denimo Bicikel.com, saj je obiskovalcem že pred klikom na povezavo takoj jasno, kaj lahko pričakujejo na spletni strani. Obenem ime domene ni predolgo, sama domena pa je zelo lahko zapomljiva. Namenimo nekaj več besed še zapomljivosti.

Domena naj bo lahko zapomljiva

Človeški možgani imajo neverjetne zmožnosti pomnjenja, vendar se pri izbiri imena domene na to ne gre zanašati. Še posebej ne danes, ko nas z novimi informacijami bombardirajo z vseh strani. Raje izberimo domeno, ki si jo bo enostavno zapomniti, saj bomo na ta način na stran privabili večje število obiskovalcev in hitreje zgradili prepoznavno blagovno znamko.

Da se bo domena uporabnikom spleta hitro vtisnila v spomin, naj bo:

  • Unikatna. Najboljše domene niso tiste, ki so sestavljene iz dveh vsakdanjih besed, povezanih z vezajem ali brez. Mnogo lažje si je zapomniti domiselno domeno, ki je povsem unikatna in zaradi tega še posebej izstopa.
  • Kratka. Če želite, da si bodo ljudje vašo domeno (čim hitreje) zapomnili, potem se izogibajte dolgih imen. Se vam to zdi povsem samoumevno? No, nekaterim se ne, saj se odločajo za domene s tremi ali več besedami, kar je popolnoma nesmiselno. Domena mora biti kratka, sestavljena iz ene ali največ dveh besed.
  • Vizualna. Verjetno bi se strinjali, da si nekaj mnogo hitreje zapomnite, če si stvar lahko vizualno predstavljate. Tudi pri domeni ni drugače, zato si velja izbrati ime, pri katerem si bo obiskovalec lahko domeno enostavno predstavljal v svojih mislih. Pri tem veliko vlogo igra tudi logotip podjetja, ki je viden na prav vsaki podstrani spletne strani.

Izbira imena domena vpliva na vsa področja blagovne znamke. Lahko bi trdili, da izbira domene ni tesno povezana zgolj z obiskanostjo in prepoznavnostjo spletne strani, temveč podjetja kot celote. Izbiri domenskega imena in ustrezne končnice torej namenite dovolj časa. Upoštevajte priporočila, ki ste jih ravno spoznali, in prepričani smo, da boste registrirali dobro domeno, ki bo vašo blagovno znamko in podjetje predstavljala v najboljši luči.